dissabte

Ruta pel Cepellar-Coll de Faixuc-Canelles i falda d'Oltà

Aquesta ruta la tenia pendent des de feia temps,havia fet alguna part només i discorre per termes de Calp i Benissa.

Començe just al Barranc Salat,al costat de la planta de transferencia per la zona de Canelles.

Per a situar a la gent que no ho conega doncs tens que entrar pel camí que dona a l'antiu verteder i tens que creuar l'AP-7.

Començe a pujar cap al Cepellar-Coll de Faixuc per una ruta marcada per l'ajuntament de Calp de vies tradicionals,la senda és molt bonica i comença per un discret bosquetó i va zig-zagejant cap al Mascarat.
La pujada no és massa llarga i en mitja horeta arribes fins a la microrreserva Coll de Faixuc,la cara bona és la bonica panorámica cap a la badia d'Altea i la cara negativa és que el Coll és fita de termes i la part d'Altea està completament urbanitzada fins la part alta del Mascarat.

Observe la zona i baixe trotant un poc cap al lloc d'eixida,després puje l'empinada pujadeta cap a Canelles i agafe la pista a mà esquerra entre bancals d'ametlers i algunes casetes de camp ben conservades i altres no tant.

La tranquilitat és absoluta sino fora perquè l'autopista està prop,és com si retrocedires al segle passat.
Continue per la pista i en arribar a una casa que hi ha una bassa agafe barranquet cap a dins a buscar els tubos de l'autopista per a creuar a la part d'Oltà,eixe tram el vaig conèixer fent de granera a la Perimetral de Benissa.
Creue a l'altra banda i ara toca pujar,pujada llarga i amb molt de pi,arribe a la falda d'Oltà i agafe pista a mà esquerra i començe a trotar un poc com si anara a la Terra d'en Gaspar però agafe un tros de pista que et torna a creuar l'autopista buscant novament la zona de Canelles.
Després busque unes sendetes que hi han per eixa zona entre bancals i demés i després cap al cotxe completant una bonica ruta de dos horetes per una zona que està molt a prop però que no és massa coneguda.