diumenge

Sender de Pedreguer,la Muntanya Gran

Bonica ruta la que ens vam marcar Álvaro i jo el 13 de gener.
Teniem temps i com jo tenia una celebració a Ondara vam decidir fer el sender de Pedreguer eixint des del mateix poble,l'idea era fer algo paregut a la cursa d'Ocaive.
A mitjant camí ens donem compter que no tenim ni gels ni barretes i vam decidir fer avituallaments casers i vam agafar algunes tarongetes.
Eixim a les 8 del matí en un dia fresquet després de menjar-mos la primera taronja,enfilem des de prop de l'esglèsia cap amunt buscant l'ermita de Sant Blai i ja toca pujar cap als Pouets,pujem i pujem caminant ràpid i alternant en una estoneta de trotar però costava el tema.
Arribem dalt a un encreuament i decidim anar cap al Castell d'Ocaive i pujem a disfrutar de les boniques vistes.
Paradeta i xarradeta i continuem cap a la Font d'Ocaive passant per la bonica zona de l'ombria on tot i la pressència d'algunes castes diseminades eixa part de la serra encara conserva particularitats molt boniques i atractives.
Passem una bona estoneta trotant i després toca pujar ja cap a la Font de la tia Xima,després de passar algún pouet i algún corral enfilem cap amunt busant el Castell d'Aixa,en arribar a l'explandeta que hi ha encara uns metres més avall d'ell menjem un altra tarongeta i decidim no pujar al Castell i decidim baixar ja cap a la Font d'Aixa passant abans pel túnel natural i per Penyes Blanques,una volta passem per la Font que presenta un estat de sequera absoluta continuem fins a agafar la senda que puja al Barranc de l'Aigua on hi ha una zona d'escalada i unes casetes molt ben restaurades.
La zona tot i haver patit incendis no farà molts anys va recuperant poc a poc el seu esplendor.
Després toca una pujadeta bona i després vé un bon rato de trotar en una llarga baixada de formigó buscant la Font Coberta,una vegada allí llegim els panells de lo que era fa uns quants anys i toca pujar i més pujar i després ja cap al Parc del Patronat trotant amb ja un poc de cansanci completant la ruta en poc més de tres hores i mitja i gaudint de la serra que travessa els termes de Pedreguer,Alcanalí,Xaló i Llíber.