diumenge

Cursa de Callosa,molt ben treballat!!

Quinta cursa del Circuit Marina Trail i quarta meua.Era la segona edició de la cursa de Callosa,m'havien parlat molt bé d'ella i com era terreny nou per a mi vaig pensar que no podia fallar.
Fem cotxà jo,Álvaro,Xavi i Fernando cap a les terres del nespro.
Arribem a les 8 i pico,aparquem relativament prop,anem a pel dorsal al casal d'associacions dels Moros i Cristians, allí xarrem un poc i cap al cotxe a canviar-se que queda poc de temps.
Fem la foto de rigor abans d'eixir.La cursa comença puntual després d'una traca,jo isc al tran-tran que la cosa és llarga i hi ha temps per a tot.Eixint del poble un dron ens sobrevola tal volta massa baixet davant la sorpressa de molta gent.
Començem a baixar per camins de nesprers amb un poc de fanguet i molta bassa que li donen un toquet guapo a la cursa,les pluges del divendres van deixar un terreny molt blanet i propens per a còrrer.
Tot seguit venen les pujades,les primeres sendetes entre ombria,així i tot al no fer vent la temperatura era ideal.
Passe les dolçaines que sempre emocionen i a continuació venen trams de baixades i pujades,la zona de Massatava em va sorprendre molt gratament.
En acostar-me al riu la frescor es fa notar i el soroll de l'aigua ja m'acompanyaria fins a l'avituallament trotant per un bonic tram de pista,això sí,abans una baixada que li donava més sustància a la cursa per un tobogà de fang ajudats per una corda .
Aplegue a l'esmentat avituallament al km 10'8 on menje,xarre un poc i de seguida apareixen Álvaro,Paco Llença i Antonia de Gata,ja acabariem la cursa junts,llevat d'Álvaro que anava prou tocat per un gran refredat a partir de l'Almèdia es va quedar un poc enrere.
Quedava més de mitja cursa i la major part de desnivell,uns 800 metres,així que toca patir,primer per una pujada relativament asequible però llarga per la zona del Rastell i després en passar molt a prop del pantà de Guadalest i admirar la bonica zona de la Vall de Guadalest ens enlairem en un Coll de muntanya fabulós i dur alhora.
La cursa en molts moments em deixa bocabadat al vore a mà esquerra tot el conjunt de muntanyes de la Casa de Déu,el Puig Campana,Ponoig,el Cabal,Aitana,etc i a mà dreta el Morro Blau,la Xortà,etc
Apretem les dents i de tant en tant fem alguna paradeta per a fer alguna foto i de pas agafar aire i apleguem dalt,veiem a dos voluntaris animant i toca baixar per un pinar en un tram corredoret però les forçes ja minven després de prop de 20 km.
Passem un avituallament on jo em pregunte com han pujat tot això allí dalt...com tota la cursa prou gent a cada encreuament,fabulós voluntariat sempre animant i per ser la segona edició cada detall pareixia molt cuidat.
Seguim i ens trobem l'últim repexó ,a continuació vé la temuda baixada técnica comentada per tots,i vaja que ho era,el del vídeo promocional no m'explique com podía córrer així,xD.
Nosaltres no ens compliquem i baixem caminant i gaudint de les espectaculars vistes cap al Carrascar,la serra del Ferrer,serra de Bèrnia i la badia allà al fons junt a la Serra Gelada.
Passem el tubo i encara quedava un tram de pista, després entrem al poble i trotem pels carrers arribant en 4 hores i 31 minuts,el temps pensava que seria millor però a la fi és el de menys,un altre reportatge i altra cursa al pap.
Gràcies gent de Callosa per fer-mos gaudir dels vostres paratges!