diumenge

Circular del Cocoll baixant pel barranc de l'Almadic

Ruta senderista que vam fer Xavi,jo i Lluís per la zona de Benigembla,la gran quantitat de batudes per la zona de Benissa i Xaló junt a les ganes de canviar de zona ens van portar a Benigembla a pujar a la serra del Cocoll,una serra eclipsada per la Serrella i la Xortà però així i tot té 1048 msnm ,unes fabuloses vistes i algún tram per descobrir ja de tornada.
Començem des del bar Bonaire per la carretera en direcció al corral Nou on pel camí de ferradura anirem pujant de forma suau,una volta passem l'aljub del Frare anem fixant-mos que cap a les muntanyes de Xaló,Pedreguer es veuen unes boniques boirines.
Seguim xarrant,passem la Corona,la Penya del Jònec i ja estem al Pla de Moragues,lloc on està la pista d'aterratge,ens dirigim al cim per a admirar les grans vistes cap al barranc d'Aialt,serra d'Alfaro,Aitana,la Serella,etc.
Després baixem de nou cap a la Pla de Moragues i toca baixar algo més de 500 metres cap al Pla d'Aialt però just on hi han uns panells indicatius de la ruta de Castell de Castells agafem una pista a mà esquerra que ens portarà a la part més bonica de la ruta,on encara hi havien moltes zones embassades.
Passem unes carrasques enormes i ens fixem en les marques del PR que ens baixaran poc a poc entre pedres i revoltes fins a la Penya Blanca,lloc ombrívol,humit i de gran bellesa.
Després ja per pista durant 4 km baixem de forma plàcida per baix de la serra de Ses cordelleres i ja més cap a Benigembla per baix de la Penya l'Altar i passant els Figuerals acabem una llarga caminata de 3 hores i mitja, 16 km i 800 metres de desnivell possitiu.
En acabar un bon esmorzaret al bar Bonaire i cap a casa ja pensant en tornar un altre dia a buscar més racons.