dilluns

X edició del camí dels Bandolers

Cursa a Senija i com passa el temps, consultant les xarxes vaig vore que no participava des del 2015. Enguany a l'estar tocat de la cama vaig decidir provar noved experiències i participar per quarta volta a la cursa de corredor llançadera amb la companyia de Pere Ortolà revisant les cintes del recorregut.
El dia es presentava fred i plujós,com la cursa de Calp, també passada per aigua, això sí,la gelor era prou més acusada.
Arribe a les 7 a Senija,cafenet i a mentalitzar-se ja que el dia era més de quedar-se a casa com van fer molts corredors. Eixim plovent suau a les 7.30 passades marcant alguna cinta pel poble,pluja que a poc a poc era més intensa.
Pujem els Murterets,ens dirigem a les Llomes de l'Agre i entre núvols veiem la serra de Bèrnia i Ferrer amb algo de neu.
Passem part del camí vell de Llíber,pujem el Tossal de la Costera, creuem Senija i cap al Tossal del Cossi, tot seguit pujada cap al Tossal del Moro, abans d'aplegar a éste últim sembla que pega dos ullades de sol però de repent ve una negror i s'agafa a ploure més fort i la temperatura baixa.

Baixem cap al Racó dels Cegos i Josep de Senija ens comunica que ha vista una zona descintada però que està apanyada,també ens comenta que per la zona de la Cava hi ha un voluntari revisant, decidim recurtar i anar directe a la Font de la Mata-Tossal de Jacinta.
La pujada a aquest últim Tossal dura,llarga,mullats i gelats però a la marxa.
En arribar a la zona on està la senda del barranc de l'Astúcia ens veiem a una corredora de la curta que s'havia perdut,li indiquem el camí cap a l'avituallament i pujada cap a l'Alt de la Creu.
Una vegada allí ja veiem alguns corredors de la curta.
Seguim baixant ja per les sendes que ja pareixien rius cap al poble fent 18 km en un dia prou dur per a fer una cursa.
I ja acabada pense que després de la de Calp i Senija a la pròxima que done mal oratge em quede en casa.
Després d'acabar-la i canvi de roba literalment tremolant,cerveseta,xarrao i cap a casa.
P.D: la samarreta promesa que era del meu gust fins a tres vegades em van demanar la talla i m'he quedat esperant-la.