dilluns

Molt bona 1a edició del Badall Trail

 













Sense paraules, un poble bolcat, molt bon ambient,gran animació, la gent del Dénia Corre i de Benigembla estaven per tots els llocs on inclús l'oratge es va regalar un ennuvolat i fresquet dia ideal per a fer muntanya.

Eixa és una breu descripció de lo que al meu parer va ser la nova cursa de Benigembla, un racó que vaig descobrir cap allà al 2017 quan no estava marcat el PR del Badall, al 2020 vaig tornar a fer el la ruta circular del Cocoll i Penyes Blanques del llibre Fent Camí i ja després de la pandèmia a cada dia que podia pujar a Benigembla anava a explorar per ací i allà i encara em queden per explorar racons nous.

Tornant a la cursa, arribem cap a les 8 jo, Xavi i Juanjo Vengut, els pàrquings ja començaven a omplir-se, ens acostem al carrer Bonaire que era on estava tota la gent,cafenet,a saludar per ací i allà. Es fa l'hora de la sortida i només havia fet uns pocs estiraments i a patir cap a les Fonts ja que és asfalt i pica amunt. Jo isc dels últims i vaig molt reservó, la gent va passant però açò és llarg i molt,preferia guardar per al final ja que l'última setmana havia entrenat un poc massa al meu parer.

Arribant a les Fonts de Baix i Dalt m'ajunte amb Sonia Weber i els graneres Marcos i Alberto i ja amb alternàncies compartiriem la cursa fins a la Penya del Jònec que està just en passar l'aeròdrom,ressenyar que els graneres anaven descintant i seguint el nostre ritme,eren uns màquines

A la pista caminem ràpid cap a l'encreuament que teniem el primer avituallament líquid on es separaven les curses.

Passem la zona dels runars a l'ombria divisant l'espectacularitat de les Penyes Blanques en direcció cap a la Penya l'Altar,abans passem per l'avituallament líquid+sòlid i cap al Badall,agafem aire i a creuar el regal de la naturalesa que ens dona eixe bell raconet.

Creuant el Badall molta gent ajudant,disfressada,animant,fent fotos, aixina dona gust fer una cursa.

Continuem per Ses Cordelleres seguim pel puja i baixa espectacular, sembla que vas per una muntanya rusa en direcció al Cocoll contemplant les vistes tan aèries que tot i jo personalment ja haver fet algunes vegades encara em sorprenen molt gratament.

Abans de l'encreuament del Cocoll cap a Sa Cova de Dalt veiem a un torero,gent disfressada amb música animant i inclús dos ballarines allí enmig de la muntanya.

La senda cap a sa Cova molt treballada,neta i les vistes cap a la Marina Baixa tot un espectacle,vore la Xortà,la serra Gelada,les muntanyes de Tàrbena,el castell de Garx,etc et feien ganes de parar a albirar. 

En un no res arribem al Camí d'Aialt en direcció al Pla d'en Moragues a pel tercer avituallament,allí més animació i es tornaven a separar les curses i nosaltres seguim cap al cim del Cocoll (1.047 msnm) que serà un cim que sembla que no crida l'atenció però les vistes des d'allà dalt cap a tota la Marina són un espectacle.

Després ja venia la llarga baixada i en solitari vaig baixar des del Pla d'en Moragues cap a Benigembla passant la Penya del Jònec, la Corona,el Corral del tio Paquet, l'Aljub del Frare, Barranc dels Bous i ja per últim el Corral Nou fins a Benigembla, des del Barranc dels Bous vaig anar amb un històric del trail a la Marina com és Jesús Jurado i vam entrar junts a meta faltant 4 minuts per a les 4 hores de carrera on el temps era el de menys com quasi sempre, es tractava de gaudir de cada km,de cada moment ja que per a mi el Trail és com una teràpia a l'aire lliure i no una competició.

A la meta bon rotllet amb la gent,vaig conversar amb gent del Dénia Corre sobre la cursa i li vaig comentar que una cursa de categoria.

En resum, recorregut de fàbula, la gent molt animosa, avituallaments supercomplets, la bossa del corredor prou completa i a última hora ens van donar gels de massatge i uns olis.

Només per posar algunes xicotetes cosetes a millorar es podria haver netejat un poc més la senda de baixada del Cocoll i posar alguna cinteta més amb el marcatge.

Fins l'any que ve Benigembla!



Entrada destacada

De ruta pel Castellet,la mallà del Llop i el pinar de Ruiz