dissabte

Barranc Fondo-Albinyent-antiu abocador de Benissa

















Sempre que creua el pontet del barranc Fondo quan puje a Bèrnia,Pinos o Marnes a fer ruta mire la zona de l'antiu abocador, per allí també hi han algunes sendetes que baixen cap als Lleus,Albinyent,etc i un dia que disposava de poc de temps i sabent que allí de vesprada ja no pega el resol allà que vaig.
Aparque al mateix camí de lo que era l'abocador,la cadena fa temps que no està posada i unes pintades romanen a la zona deslluint el panell que hi ha,també recentment sembla que han fet neteja en la zona i per baix del llit del barranc encara es veuen restes d'escombraries,per la part de dalt que és per on pujava el camió de basura a abocar també queda molt de vidre,sembla mentida que ho deixaren aixina.
Aixina i tot la zona recupera lo que era seu, té el seu encant i el sester i la zona on cau el barranc fa un escaló espectacular.
Quan vaig acabar la passejada per la zona vaig anar un trosset per carretera fins el km 24 i a mà dreta vaig agafar el caminet ample que va als Lleus i vaig vore un sender nou que et deixa a la vora de l'autopista passant el pontet que no està asfaltat,raconets nous i senda molt corredoreta i ideal per a btt.
Després puje pel camí ample i trobe algun senderet amagat per la zona completant una bonica passejada,Benissa amaga moltes sendes tradicionals i molt de raconet per tot el terme.

Per últim vos pose dos enllaços,un d'un estudi que es va realitzar a la zona del barranc Fondo i l'altre un article de Joan Josep Cardona que parla de la zona.


Entrada destacada

De ruta pel Castellet,la mallà del Llop i el pinar de Ruiz