dissabte

Serra d'Oltà

Ara que estic de baixa recuperaré les primeres rutes i faré algo de crònica perquè fins ara només havia posat enllaç fotos. La serra d'Oltà és una serra que perteneix als termes de Benissa i Calp majoritàriament i és una serra que té 587 msnm. Té una orografia en forma d'altiplà i dins d'aquesta esmentada serra pots fer dos tipus de ruta,la més suau i senzilla és la circular que es pot fer en 2 hores i té una llargària de 7 km. L'altra opció és la de circular i cim que serien les 2 horetes i afegint-li almenys una hora i mitja més entre pujar i baixar del cim. La ruta comença a la zona d'acampada i primerament hi ha una senda marcada en tot moment i als 5 minuts ja agafem pista i després de 10 minuts vorem un depósit d'aigua on si anem a fer cim tenim que pujar cap amunt per un barranc molt empinat i on també vorem prop d'allí l'opció d'anar a la zona d'escalada. Continuant el PR-Oltà per la cara est cap al sud aplegarem fins a un xicotet eixample en forma de plaça i on ens trobarem una àmplia vista de la costa des de Moraira fins al morro de Toix,les Salines i destacant sobre tot el Penyal d'Ifac.
A la cara sud contemplarem el desfiladero del Mascarat que ens obri una finestra cap a la Marina Baixa amb vistes cap a Altea,la Serra Gelada,etc.
Continuant pel camí aplegarem a una casa en ruines en una zona d'antics bancals de cultiu que deixarem a la nostra esquerra,passarem per una zona on destaca el canvi de color de les roques sent més fosques per ser d'oritge volcànic. Als 25 minuts hi ha una bifurcació que deixarem a l'esquerra per a aplegar 5 minuts després a un altre encreuament i on tirarem cap a l'esquerra.Durant aquest tram vorem una penya separada de la muntanya anomenat el Dit d'Oltà.
15 minuts després aplegarem a una altra bifurcació en la que ens desviarem cap a la dreta i vorem en aquesta zona l'Estret de Cardos,Pinos,Bèrnia,la Solana i poc després Benissa i al fons el Montgó.Després apleguem a unes runes i deixarem ja la pista forestal i començarem una baixada pronunciada per senda aplegant després altra volta a pista i on en prop de 40 minuts aplegarem al punt d'eixida.