diumenge

Un dia de juny trotant per la Xortà

Crec que anteriorment ja vaig posar un fil de la mateixa ruta de la Xortà però m'abellia publicar alguna coseta nova al blog i encara que es repetixca una ruta pense que cada dia és diferent,noves sensacions i és que l'Aixortà mai et deixa decebut,sempre trobes algun raconet nou i les vistes són realment espectaculars. A les 7 del matí quedem jo i Talo a Alcanalí,pujem cap a Castell de Castells i apleguem a la zona d'acampada i pareix que el dia va a ser calurós,començem a pujar calfant i demés. Començem a mirar plantes i veiem moltes de valeriana i ens preguntem,amb les muntanyes que hem pujat i no coneixem quasi plantes,a vore si ens posem les piles en eixe tema. Passem l'encreuament dels 4 camins i anem caminant de pressa i xarrant de cosetes,de la vida,arreglant el món....quan ens falten algo més de 2 km per a arribar a la Font dels Teixos ens trobem a dos prenint el sol allargats enterra,sempre et trobes de tot per la muntanya i en part és perquè per allí es pot anar en cotxe,a vore quan posen una cadena com han fet en l'accés al Morro Blau perquè allò és un catxondeo.

Apleguem a l'area de la Font dels Teixos i la font brolla molt poc,enfilem cap al cim i en poc més de 15 minuts estem dalt,quin dia més clar i que vistes,llàstima que estava tot plé de cagades de les ovelles i estava tot plé de mosquits,mosques i demés insectes.

Després de gaudir de la gran quantitat de serres que envolten la Xortà baixem fins l'àrea dels Teixos i menjem un poc i trotant cap avall,només un parell d'estones amb repexonets de pujada ens fan caminar i després ja trotem de manera tranquila. El sol ja comença a apretar i ens notem la boca prou eixuta de la beguda isotònica,d'estiu millor aigua i molt fresca. A poc a poc anem aplegant a la zona d'acampada de Castells però que llarg es fa el camí quan vols acabar una ruta,jeje. Quasi aplegant a la zona d'acampada ens creuem a dos guiris que començen la ruta vora les 11,després passen coses...
En poc més de 3 horetes apleguem al cotxe i cap al bar Pa i Vidre de Benigembla a fer cim després d'haver passat un gran matí en bona companyia i en un marc incomparable.