diumenge

Ruta fentmarxa pel terme de Benissa

Gran ruta de 38 km la que vam fer el dissabte 16 de febrer jo,Santi,Miguel i Salva.L'idea era anar a Bèrnia des del poble tocant el mínim asfalt i eixim passades les 7'30 del matí des del carrer Calp pel camí Orxelles i passant pels encantadors llavadors d'Orxelles i Núsols,creuem la n-332 i agafem la carretera de Bèrnia un trosset fins a agafar el camí dels Lleus.
Baixem un kilòmetre i en tornar a anar prop de l'autopista la creuem per baix a l'altura d'Albinyent i agafem la pista que una estona més endavant torna a creuar l'autopista i apleguem novament al camí dels Lleus.Reculem un trosset cap enrere i agafem el camí Vell de la Ràpita,anem baixant per les pistes d'esta oblidada i bonica zona Benissenca
i eixim a l'encreuament del camí de la sorra i anem a buscar el camí dels Lleus i en aplegar prop de l'ermita tornem a creuar l'autopista i agafem el camí de Cardos i anem marxant per la pista a poc a poc.
Esmorzem prop de la casa de la por just on comen¢a la senda del Collado de Cardos,continuem pel camí que anavem i en passar una casa restaurada agafem un camí
 a mà dreta i en passar una cadena baixem cap al Barranc Salat passant abans una altra casa. La neteja que li han pegat a la pista de Canelles i que després és senda cap a les Pedrisses és enorme i comen¢em a pujar la nova senda de la Perimetral amb molta calma ja que té un fort desnivell i quan acaba la senda és tot pedra i anavem seguint fites de pedres,al final prop de la cantera es torna novament el camí en senda i apleguem a l'esmentada cantera després de prop d'una hora de pujada.
Seguim la pista una estona en direcció a la microrreserva però abans d'arribar a la curva agafem un vell sender que utilitzava la gent fa anys per a anar Altea la Vell,nosaltres no anem tant lluny i anem fins al Racó d'Omar i tot i l'intensa boira gaudim de les boniques vistes.
Reculem un bon tros la senda i agafem un tros fora de senda en direcció a la Cova de l'Arc,ens costa un poc trobar la senda i es que lo bo costa i comen¢em a gaudir de totes les boniques i extranyes formacions rocoses,dels frares i sobre tot de l'espectacular cova de l'arc i on només pujar la corda i estar en la presala és al.lucinant,després vam accedir a ella  i ens va meravellar a tots amb les estalactites,estalagmites i en passar un ratet allí vam eixir en direcció al forat a resguardar-mos la cada vegada boira espesa i allí vam pegar un mosset.

En acabar ens queda un llarg camí de tornada fins el poble i passem per la font de cabanes on tocarem un bon trosset de terme de xaló. Passem cases de bèrnia i ens dirigim cap a la zona d'acampada i després per planisses en direcció marnes i després passant pel corral de navarro baixem al tallafocs per una vella senda també recentment netejada per a la perimetral. Una vegada a la pista després torem cap al racó de carabou fugint del asfalt però no recorde bé la senda inapareixem prop del camí de l'aiguera i ja poc a poc arribem a benissa pel camí de xolorins aplegant un poc cansats i molt xontents de la ruta que haviem fet.