diumenge

Circular de Bèrnia pel pinar de Calces i pel Passet

Feia temps que tenia pendent aquesta altra circular de Bèrnia que li dic jo,després de fer la mitja marató d'Oltà tot i estar cansat era el dia ideal per anar a fer senderisme i a soltar cames.

Començe la ruta passat el migdia i el dia està cobert per núvols i boirines i el terreny humit així que em pose les oblidades botes.

La caminata la començe al bancal llarg o també anomenat cases de Bèrnia,enfile cap al fortí primer costa de pujar per les cames carregades,però allà vaig tranquilet però parant poc.

En una estoneta arribe prop del penyal de l'Orenga i passe pel barranc de Sacos i vec l'emprenta del passat incendi del mes de setembre,va fer mal però si havera passat cap a l'ombria el mal havera sigut molt pitjor,així i tot pareix que la natura va recuperant-se i ja hi han margallons i algo de verdet.

Aplegue al fort i vec que està concurrit de cabres,passe en cuidao i vec a lo que era la capelleta hi ha moltíssima basura,no entenc com la gent pot vindre fins ací i no respectar res i deixar-ho tot tirat,poc trellat de gent....

Continue el pr i em creue a un grupet de senderistes estrangers i seguisc fins on marca la font del runar que toca baixar fins a l'àrea recreativa de la font de la barca,toque una ratet d'asfalt i casetes molt xuletes i super-rurals i agafe lo que és el pr que va fins a Pinos.
Pista i boniques pinades que van donant-li un poc de verd a la cara sud de Bèrnia que és la cara més castigada per incendis i per tantíssimes urbanitzacions.

Admire el raconet i vaig pujant a poc a poc fins a la zona del Passet i que la gent de Benissa anomena racó d'Omar on és curiós que estiga a la cara d'Altea i tingues un tros del terme de Benissa.
Passe la Pedrissa i el terreny molt humit per les últimes pluges i per la boirina del dia.

Baixe i agafe la pista de la microreserva de l'ombria i ja toca pujar a poc a poc completant la caminata en 3 hores i mitja gaudint de la verdor de la serra.