diumenge

Els molins de Gata del Tossal de Pedreguer










Aquestos Molins estàn situats entre la urbanització Monte Pedreguer-Gata Residencial,aïllats per l'AP-7 i la part curiosa és que estan situats a l'anomenat Tossal de Pedreguer però dins del terme de Gata de Gorgos.
Feia temps que els veia i sempre pensava,eixos molins ahí estan i mai he vist a ningú,tan a prop tan lluny a la volta.
Aparque al pàrquing dels Vivers la Carrasca i tens dos opcions,una sendeta que naix al mateix pàrquing o continuar buscant pel camí asfaltat i et trobes una pista que va apegada a l'autopista,en passar un gran xalet vé una corva i allí hi ha unes fites que et porten cap als Molins,jo al pujar no les vaig vore i en arribar prop del riscos d'abelles em vaig clavar camp a través,després vaig anar sortetjant les parts més plenes de matoll i entre margenets i demés al cap de 25 minuts arribe al Tossal,després de tornada vaig tornar unes fites més arrimades a l'autopista però és molt difícil perdre el camí i poc a poc en 20 minuts vaig arribar fins al cotxe.

 -------
Segons he trobat per internet té una inscripció gravada sobre un dels carreuets de tosca de la brancalada de la porta d'accés. Número d'inventari m.v.p.v. número 22.
ANY 1839
ELS MOLINS DE VENT DEL PAÍS VALENCIÀ. NOTES DOCUMENTALS
--------


Des d'ací volia comentar que tot i estar declarats com a BIC l'estat dels de Gata és ruinós,si no s'actua promte potser vajen caent,així que no estaria de més fer una actuació per la zona i de ja de pas fer una senda que permetera que es visitaren més i amb més comoditat com ha passat amb els de Pedreguer que s'ha adecuat la senda i s'han restaurat els Molins.


Entrada destacada

De ruta pel Castellet,la mallà del Llop i el pinar de Ruiz