diumenge

De ruta per Marnes

Ruteta caminadora/corredora per terres lliberanes de Marnes i per terres xaloneres de les Planisses.
Han sigut poc més de dos horetes gaudint del paisatge.
Començe a una senda que tenia pendent des de feia prou de temps,està al camí que va des de la carretera de Bèrnia cap a Marnes,a les revoltes que pujen a mà esquerra hi ha un pàrquing i una fita,començe a caminar i la senda s'endinsa cap a la part dreta. Passe un espècie de tancat molt a prop del barranc i a mà esquerra vec un grup de cabres monteses marronetes però en vorem s'amaguen just quan tenia el mòbil a punt.
Continue gaudint del paisatge nou que em deparava la zona sempre sorprenent de Marnes,quanta bellesa i quant de racó amagat,la senda marcada per fites de pedra es dirigeix cap al Refugi de Marnes,una espècie d'hotelet rural prou pijet,això sí,abans d'arribar vec uns abrics que serien sesters en la seua època.
Passe enmig del Refugi i en passar prop de l'entrada unes marques roges em tiren cap amunt just al camí de Marnes a Bèrnia,gire a l'esquerra i mire algunes cases abandonades i les terres abancalades,quanta feina,quant de mas
abandonat i la zona rebosa silenci hui en dia.
Continue cap a Bèrnia però decidisc pujar cap a la zona d'acampada passant pel Restaurant Refugi Vista Bèrnia i en passar per l'esmentada zona d'acampada vec que estan fent obres,un acondicionament que li feia molta falta a l'àrea.
Baixe cap a les Planisses i trote un poc i vaig disfrutant del paisatge,agafe un sender a mà dreta que et porta de nou al camí de Marnes i baixe a vore unes cases velles i ja pel camí que dona a la carretera de Bèrnia baixe just quan ja cau la nit.