dilluns

VI Cursa dels Tres Tossals de Gata

 Després de més de 9 mesos sense participar en cap cursa degut a la pandèmia ja hi havien ganetes.

Agafem el dorsal el dia d'abans per a poder arribar amb tranquilitat a la carrera,primera de les 7 curses programades del circuit trail de la Marina en la seua tercera edició.

Jo per diferents motius no participava en la cursa de Gata des de l'any 2012.

Arribem jo,Xavi i Katrin passades les 8 del matí a Gata,aparquem,cafenet i cap a l'eixida que era en eixides de 30 fins a completar les 10 eixides dels 300 participants.

L'eixida és extranya en files amb prou separació, amb mascareta i en arribar a la Font del Riu jo me la lleve,com de costum a les curses em costa prou al principi mantindre el ritme.Passem el riu,comença la pujada cap a la Lloma del Notari,en una estona ja vam passant-mos gent de les altres eixides i ja seria una constant perquè la gent està molt forta però nosaltres anem fent marxa,esperant-mos i pujant al nostre ritme.

Vaig fent alguna fotet,observant el dia tan bó que ens va eixir per a la cursa,sense sol,sense apenes vent i una temperatura òptima per a gaudir d'un dia de muntanya.

En aplegar a la Mallà Verda veiem voluntaris animant cosa que ajuda molt,passem les cases del Sobirà pujant cap al primer tossal de l'alt dels Serrellars i ara ens toca baixar cap al corral de Borrell en lo que seria la part més delicada de la cursa i alhora divertida,amb prou fang,algún esvaronet pel desnivell de la senda.

Al pou ens reunim els tres i baixem pel barranc fins a arribar al primer avituallament al Pou de les Comes,al ser només líquid quasi ningú para,jo carregue d'aquarius i a trotar fins al camí de la Font de la Mata i tot seguit a seguir pujant per sendes i camins entre abancalaments fins a arribar novament al camí de la Font de la Mata on girem a l'esquerra a buscar la pujada de Covatelles.Eixa pujada no et deixa mai indiferent,és llarga i dura i amb bones vistes,passem prop de la Cava i jo alçava el cap mirant a vore lo que faltava fins a arribar dalt del segon Tossal,després a la senda de l'avenc del Mort ens deixem caure fins a la casa Canela.

Ara tocava fer l'última pujada del tercer tossal,el del Moro -aquesta se me fa menys pesada,dalt del tossal salude a Carmen que està de voluntària,tot seguit toca una llarga baixada fins al racó dels Cegos i després arribem al segon avituallament de la casa dels Xaparrundos on només pare a tirar els paperets d'un gel i les sals.

Seguim baixant fins a arribar al riu i després per la nova senda marcada a vora del Gorgos arribem fins a prop de Gata però fem un gir a dretes i encara ens quedava l'última pujada on les forçes ja van minvant.

Passem per dalt de les Coves Roges en direcció al passeig del riu i vaig quedant-me enrere,trec forçes d'on puc perquè em quedva enrere.

Arribe a la recta final,ens posem la mascareta i abans d'entrar a meta em vec a les meues xiques per sorpresa allí esperant-me en companyia de Marifran,gràcies Verónica i Ariadna per esperar-me i sou les millors!

Entrem a meta amb satisfacció i fent un bon temps,3:03,20 km i 900 de desnivell i molt content d'haver fet una carrera conjunta amb els companys d'entrene,gràcies dominicals.

L'organització perfecta,molts voluntaris i molta animació.

Només un pero i és que la major part de la gent va entrar a meta sense mascareta.

Propera estació Llíber ja que a Oltà no vaig poder agafar plaça.





















Entrada destacada

De ruta pel Castellet,la mallà del Llop i el pinar de Ruiz