diumenge

De ruta per Xulilla(València)

Xulilla/Chulilla és un lloc ideal per a desconnectar i passar un cap de setmana o uns dies de vacances i si vas en família millor que millor.
A prop de dos horetes de Benissa tenim llocs molt bonics molt recomanables i a poc a poc intentaré recòrrer tot l'interior de València.

Les rutes les vam fer Vero,jo i la peque que són unes campiones i poc a poc va entrant en contacte amb la naturalesa.
He fet un xicotet resum de les quatre rutes que vam realitzar.

-Per a començar vam fer la passejada d'una horeta i mitja cap al Toll Blau/Charco Azul per una senda molt acessible i ben senyalitzada des del poble,el llac és idíl.lic i sembla com una piscina on les muntanyes dels voltants es reflecteixen,la tornada la fem per una altra senda que va arrimada a les pareds de 80 metres d'altura on veiem molts escaladors.

-La segona ruta és el sl-cv-72 conegut també per les Coves-Penyeta és un itinerari de poc més d'un kilòmetre que es pot complementar amb un passeig pel casc històric de Xulilla,l'itinerari transcorre per dalt del canyó del riu Túria i per moments dona un poc de vertígen i on trobarem un parell de miradors.
El primer està quasi a la meitat de la ruta i on s'albira el Frailecico(468msnm) i enfront allà lluny la cova del Gollizno on en èpoques de pluja cau una cascada impressionant.

-La tercera ruta és la més coneguda del poble,la dels Calderons i els ponts colgants,tot una meravella que cada persona deuria visitar almenys una volta en la vida,les vistes són fantàstiques i la ruta no és massa complicada si no tens vertígen.
Començem la ruta passant l'ecoparc del poble i en no adonar-mos de que les tanques just on comença el PR eren per a controlar l'afluència els caps de setmana i que es podia passar,ho vam intentar per altres llocs i vam tardar un poc en començar la ruta.
Una vegada ja pel sender observem l'espectacularitat de la zona,on de seguida ens trobem una forta baixada que et porta al primer i més espectacular pont de 21 metres de llargària i 15 d'altura,seguim ja per dins del canyó i vé el segon pont que està a 5 metres i mig d'altura i 28 metres de llarg,després continuem pel riu i la ruta fantàstica amb tot tipus de plantes i fabuloses vistes.
Anem fent paradetes i gaudint i un poc abans d'arribar al pantà de Loriguilla tornem que el camí és llarg i voliem fer-mos més fotografies als ponts completant la ruta en prop de 3 horetes.

-La quarta ruta és al castell de Xulilla i a la part més alta trobem les muralles de la fortalesa àrab i medieval des d'on es divisa el Túria en tot el seu esplendor.
Tot el paisatge que trobarem pels voltants de Xulilla està plé de sorpresses per lo accident del terreny i la verticalitat dels paretons de roca.