dilluns

Gran cursa la del Castell d'Aixa de Llíber

 
















Gran matí de trail a la població de Llíber,en un dia amb una gran amplitud tèrmica on vam passar de l'escarxa del matí a acabar en mànega curta. 300 participants,alguns d"ells estrangers i de fora del territori valencià en les 3 categories i al fer l'eixida conjunta hi havia bon ambient. Començe suau pels carres del poble i el Pla,la gent com sempre va embalada però jo pense que són 24km i després de l'entrenament del passat diumenge també de 24km vaig xano-xano i dossificant forçes.

Passe els Molins i al Tossal del Perdigó 1er avituallament líquid que molts ni paren i començe a fer la primera llarga pujada de la sempre dura Solana-Muntanya Llarga,mentres passe una i altra Lloma albire el fabulós dia clar i ras que ens va eixir gaudint inclús de les vistes de l'illa d'Evissa,ho comente a una participant i em diu que té igual,cosa que em fa pensar que certa gent no gaudeix del paisatge ni de les bones vistes ni tan sols de parlar.

Jo a lo meu i en una estona arribe al cim del Castellet de la Solana,toca trotar un poc passant el corral de Navarro,les cases de Calito i en passar la font del Cau avituallament líquid+sòlid,menje un poc,carregue aigua i a buscar el fabulós-sorprenent barranc del Cau que a les 11 encara tenia raconets amb escarxa.

Vaig trotant de manera suau passant les diferents casetes d'aigua gaudint del paisatge,en passar el pou de Llíber avituallament líquid,carregue i entrem novament al barranc del Cau on en 1 km arribem al poble, lloc on acabaven els de la cursa de 14'8km i als de la llarga ens enfilaven cap a la zona d'escalada de la Penya Roja i en arribar a la depuradora teniem l'últim avituallament sòlid+líquid on m'ajuntaria fins a la meta amb el callosí Jose Juan,tot seguit ens toca muntar per la nova pujada del Tossal Gran,bona dura i asolellada pujada la que ens havien guardat per al final. Xarrant i amb les forçes minvant arribem al pla que dona al Castell i toca baixar cap a les Penyes Negres passant el Pla de l'Avenc,el barranc de la Moneda creuem el riu Xaló-Gorgos i pujem la Muntanyeta i cap a meta en 4h i 36 minuts havent gaudit d'un matí completet que vam rematar amb cervesa i coca farcida.

Per últim em va cridar poderosament l'atenció que la gent de la cursa de 24km alguns no portaven motxila i la de 14'8km quasi ningú,ni aigua i poca roba,algo que es deuria mirar perque si passa algo per una zona ombrívola seria un tema delicat.

Gràcies a la gent de Llíber per montar un trail tant divertit i variat.










1 comentari:

jj ha dit...

En les curses de muntanya la gent va en el mínim, en el cas de pedres per la muntanya no sé si aguantarien molt de temps.

Entrada destacada

De ruta pel Castellet,la mallà del Llop i el pinar de Ruiz