dijous

Senda nova prop de Benissa,Tossal Aspre

La gent de Gata ha recuperat un vell sender que apropa més si cap encara Gata i Benissa.

El sender comença prop de la zona de la Mallada Verda,concretament en passar l'encreuament que està molt prop de les cases del Soberano,ahí agafem el ramal recte en direcció a Gata-Lloma del Notari i just en passar un bosquet a mà esquerre vorem un sender ample molt net.

Eixa senda va per un terreny un poc incòmode que millor fer-lo caminant almenys fins la baixada quan ja albires Gata ja que hi han moltes pedres en punta i les restes del desbrossat encara no estan massa compactes.

La senda de baixada de ferradura que abans esmentava té bon desnivell on ja es por córrer i en un no res apareixes a una zona de cultiu de caçadors amb una vella caseta en runes.

A continuació continues per un camí ben delimitat per pedres a la vora fins tocar asfalt i de seguida pel ramal de mà esquerra vas cap al Pou de les Comes per un tram molt corredor i ombrívol.

En aplegar al Pou pots pujar cap al barranc de Borrell i en passar el Corral homònim pujar cap al cim de Serrellars i tornar cap a la Mallada Verda o si et ve de gust i vols allargar-la pots pujar pel barranc de Canela i pujada de Serrellars o per la pujada de la Cava-Covatelles que també et porta al cim de Serrellars per una intensa pujada.

També abans de les cases del Soberano teniu l'opció de vore la finestreta de Gata i el barranc de la finestreta on gaudirem d'unes bones vistes de Gata i la zona.

Adéu, salut,bon camí i muntanya!