dilluns

Ruta per la Vall d'Ebo,travessera d'en Masset i avencs.

Passejar per les sendes ara quasi nuetes de la Vall d'Ebo tot i no semblar atractiu té molt d'encant i vos ho recomane.
Començe la ruta a mitjant camí de la carretera de Pego a Ebo, a mà esquerra hi ha un caminet molt guapet que dona al sender que vé de Tormos i que al ser molt exigent i tècnic de baixada de vegades puje amb cotxe fins allí aixina ja vas directe a la zona d'Ebo.
Baixe el barranc pel costat de casa Cantora i eixe raconet es va salvar pràcticament tot del desvastador incendi del 2022, després passe la Font d'en Gili i arribe fins a la Vall d'Ebo,després torne pel mateix camí i agafe el sender de la Travessa d'en Masset,és espectacular eixa senda i necessita un netejonet.
Aquest bell camí és una senda de les més boniques de La Vall d'Ebo. És una travessera que enllaça La Vall d'Ebo amb el camí de la Figuereta, passant pel corral de Saorí. Abans d'arribar al PR a 50 metros de la depuradora, agafe un camí de formigó a mano esquerra que travessa el riu i va a buscar la carretera Ebo-Pego.
A uns 300 metres direcció a Pego vorem la indicació de la travessia del Masset que puja prop d'unes torretes de llum s'arriba al corral del Saorí, bon lloc per a  recuperar forçes i contemplar La Vall d'Ebo. La senda comença a guanyar desnivell en un espectacular ziga-zaga, on podrem comprovar el treball realitzat pels nostres avanpassats, traçant un itinerari en una pared quasi vertical.
A l'arribar a un pla, promte vorem les runes del Corral del Saorí,tot un espectacle, i més endavant ens trobarem amb una sima, l'avenc estret, de 140 metres de profunditat, després allargue la passejada cap al refugi de la Figuereta,un remanse de pau i al tornar cap a l'altre avenc vaig vore un grupet de cabretes monteses pasturant i passejant, per a acabar admire l'avenc Ample que tot i haver-lo vist en diverses ocasions encara em sorprén.

Acabe la passejada buscant el caminet situat enfront d'on estan els burrets i les portes romanen encara cremades des de l'incendi del 2022 i ja creua la carretera de Pego pel camí que dona a les Juvees i on està el senderet que va a Tormos l'agafe anant a buscar el cotxe completant una bona ruta amb molts al.licients.