dissabte

Parc Forestal de la Granadella

Quina preciossitat la del Parc Forestal de la Granadella,tot i la proximitat de les moltes urbanitzacions i els incendis que va patir aquesta zona encara conserva un gran encant i un gran valor ecològic.
Vam començar la ruta per el mirador de la Granadella,des d'allí vam intentar agafar el màxim de sendes possibles i evitar en la mesura de lo possible anar per les avorrides pistes.
I gràcies al bon guia que portavem ho vam aconseguir ja que ens va portar per barrancs,costeretes xules,vam vore el forn de calç molt prop de la carretera i després la vam creuar per sendes molt ben marcades,després vam aplegar prop de la Cala i ja vam fer una dura pujada fins a aplegar a la zona del Morro del Castell,on després d'un passet per una cadena i una preciossa baixada i després pujadeta vam aplegar al Castell de la Granadella i que segons m'he informat i hi han molt poques referències sobre ell i va ser un castell de dimenssions reduïdes i en forma de ferradura que va ser construida en 1739 sobre una torre anterior del segle XV i on també hi ha a pocs metres un aljub que està en prou bones condicions.
Després vam continuar pujant ja molt prop dels penyasegats i de les preciosses vistes que teniem sobre la mar,en un dia on estava molt tranquila i brillant.
Després paradeta prop dels penyasegats i després de pegar un mosset ja vam aplegar fins un altre mirador i ja vam anar fins aplegar prop de la Cumbre del Sol i des d'allí vam anar cap a la zona d'eixida completant la ruta en 4 hores.