dissabte

Ruta mtb,molins-solana-marnes-font de bèrnia-camí de la cantera-verdiola-molins



Ja feia un temps que comentavem de fer una ruteta llargueta i la consiguient esmorzadeta i hui ha sigut el dia,a les 8 com sempre em eixit des dels Molins cap al tallafocs i de bon matí tot i ser febrer feia ja caloreta,pedalar i pedalar en busca d'aplegar al Cau de Marnes i ja començar a baixar,després per Marnes em agafat el camí de cavalleria que et deixa prop de cases de Bèrnia i en un principi voliem anar al Fort però em vist molts senderistes i com la senda hi ha llocs on és molt estreta em canviat sobre la marxa d'idea i em anat a fer part de la trialera que et porta a Verdiola i a buscar a on començava el camí de la cantera,em vist un camí que pujava i després es dividia en dos i després de buscar em agafat una preciosa senda que també ens portava al camí de la cantera però un poc més amunt,mai haviem estat cap dels 3 per la zona de l'ombria de Bèrnia i ens ha encantat i em vist dos microresserves de flora i ens em enfilat cap amunt per aquell empinat camí que segons m'he informat per internet va ser una cantera de marbre cap allà els anys 70 i només va durar dos anys.
Una vegada dalt de la cantera al racó d'Omar/Tossal de Catutx que és un lloc que tot i pertànyer al terme de Benissa perteneix geogràficament a la Marina Baixa em vist que canvia prou el paisatge i és més àrid i més de matoll però les vistes eren molt espectaculars i des d'allí es veia Oltà,l'estret del Mascarat,l'estret de Cardos i la cresta de Bèrnia i em vist que per allí puja una vella senda que és la que utilitzaven antigament els habitants de Verdiola quan anavan al poblet(nom que donaven a Altea la Vella).
Després ja cap avall per pistes a buscar la carretera i cap al bar del peó de Pinos on ens em fet un espectacular entrepà i ja cap a casa després d'haver fet prop de 900 metres de desnivell de pujada i prop de 40 km.

P.D: Hui Dani no ha tingut el seu millor dia i s'ha pegat un bon bac que per sort no s'ha fet res però a última hora li han picat unes abelles i segons em comenta no se li ha gravat el track així que tindrem que tornar a fer la ruteta...xD

Entrada destacada

De ruta pel Castellet,la mallà del Llop i el pinar de Ruiz