dilluns

Dos rutes per la Perimetral

Dos bones rutes amb dos inscrits en la Perimetral,Santi i Bernardo.
El dissabte vam eixir jo i Santi des de la Capella en direcció a la Solana,baixem per Colorins pel camí vell de Xaló en busca del camí de l'Aigüera i cap al camí de la Solana,ja pujant per la pista-tallafocs notem que no serà el nostre dia i encara que anem mig bé a poc a poc anem fundint-mos. Passem pel mirador de la Solana i enfilem cap amunt de la pista formigonada i veiem a gent per allí també caminant,el dissabte va ser un dia on vam vore una gran quantitat de gent caminant per tot arreu i això dona goig.
Després de passar pel Cau enfilem cap al cim de la Solana-Lloma Llarga pujant pel costat del corral,començem a vore la bona netejà de senda que li han pegat per a la Perimetral,poc a poc pujem fins al cim i paradeta i cap avall i provem a trotar,anem fent i després passem pel Collado i els Molins i ja després cap a Senija.
Des de Senija enfilem cap al camí Murterets i després de passar la Creu ja a fer la baixada tècnica cap al camí Vell de València,allí ja ens repensem anar cap a casa però vam decidir fer el que haviem previst inicialment i pujem cap al Tossal del Moro i els Serrellars respectivament a poquet a poquet passem la Mallada Verda,depòsit i a baixar. Després ja a creuar Benissa fins la Capella novament completant una ruta d'uns 28 km i algo més de 1000 metres de desnivell en 5 horetes i acabant pensant que hi ha dies i dies i el cos mana i pensavem que entre els dos no en feiem un...hehe Fins l'altra

El segon dia(diumenge) quedem matinet jo i Bernardo i anem en cotxe cap al camp de tir de la Solana,un poc abans de les 7 del matí començem a pujar per la pista-tallafocs cap amunt,apleguem al Cau i tirem cap al Tossal de l'ermita de Marnes-Tossal Aspre i després començem a trotar cap a Pinos,una vegada allí a buscar l'ermita de Pinos i unes voltes per sendetes i altres per caminal a buscar l'Ombria de Bèrnia molt a prop de l'estret de Cardos,allí a buscar la senda que va per tota l'Ombria,quina senda més bonica han deixat els del Margalló i anem fent fins a que la senda es transforma en pista i apleguem a Berdiola.
Després ja cap a la Font i allí ens creuem a molta gent que participarà com a voluntaris en la Perimetral i que van cap a la cresta,nosaltres anem fins a un comença el runar que dona al Pas del Rellotge a pegar una mirà i com voliem fer km baixem novament cap a la Font i després ja a buscar Cases de Bèrnia i per la carretera fins el Restaurant Bon Vent on ja agafem la senda que dona a la zona d'acampada,passem per allí i veiem a un grup nombrós acampats i algunes caravanes i ja cap a les Planisses trotant i cap al Tossal de Navarro-Corral i a fer el cim de la Solana-Lloma Llarga.
Allí xicoteta paradeta i després trotant cap al Collado-Molinets i després a Senija on fem una altra paradeta,un dia magnífic i inclús massa calurós per les dates que eren.
Després ja agafem el camí Vell d'Altea en direcció al Club Hípic i ja pel camí de l'Aigüera a buscar el camí del Racó de Carabou i des d'allí gaudint de les oliveres milenàries i algunes casetes molt ben arreglades a buscar la senda i després pista fins al camp de tir de la Solana completant una gran ruta amb gran companyia de algo més de 5 hores i mitja i fent quasi 33 kilòmetres i mig i quasi 1300 metres de desnivell en un marc incomparable.