diumenge

Ruta pel Castell d'Aixa des de Llíber




Aquesta ruta la tenia pendent des de feia molt de temps i en fer la marxa del Castell d'Aixa i recòrrer part de la zona em va fer tornar un altre dia.
Començe prop de la depuradora per la zona de Coves Roges a Llíber,al principi hi ha una bonica zona d'ombria que va molt prop del riu Gorgos/Xaló.
Acaba la zona d'ombria i passe un xicotet barranc que s'anomena de la Cova de la Moneda i comença la pujada en una bonica senda de ferradura,una senda molt treballada que et porta poc a poc a la zona de la capçalera del barranc que segons el llibre fent camí hi ha un avenc però el vaig buscar i no el vaig trobar,cosa que em farà tornar algún altre dia.
Passe les ruïnes i aplegue al Coll i començe a gaudir de bones vistes i em diriguixc cap a la capçalera del Barranc d'Aixa i abans d'enfilar-me cap al Castell baixa per una bonic bosquetó a vore la senda on et porta i en arribar a la senyalització que dona a la Font de la Tia Xima me'n torne cap amunt a buscar el Castell.
La pujada al Castell d'eixes que tens que anar poc a poc perquè hi ha molta pedra en punta,en una estoneta estic dalt i vaja vistes,sempre havia pujat per Pedreguer al Castell i sempre sorprenen les boniques vistes cap a la Vall de Xaló i cap a les serres de Bèrnia,del Ferrer,etc.
Després torne pel mateix camí cap a Llíber completant un bon matí una ruta d'unes 3 horetes i un desnivell d'uns 600 metres de pujada.

Entrada destacada

De ruta pel Castellet,la mallà del Llop i el pinar de Ruiz