dilluns

Coll de rates des de Xaló

Nova ruta dominical de prop de 18 km la que vam fer Pere,Xavi i jo.
Començem des del camí Sivera de Xaló a buscar la serra de la Devesa(en algúns plànols he vist de Besa) per la bonica sendeta entre pins i no massa empinada i ens dirigim cap a la cresta passant abans pels repetidors,la serra tot i no ser massa coneguda té prou massa forestal i unes fabuloses vistes.
Anem pujant gaudint del trenc d'alba i allà la llunyania divisem una boira costera molt bonica,seguim per la serra en un tres i no res ja estem al barranc del Negre i pel fabulós senderol ens acostem al Massil i després per la pista cap al restaurant Coll de Rates i cap amunt per la senda que et porta fins el cim on divisem les fabuloses vistes de les dos Marines.

Fotos de rigor i cap avall pel camí empolat-formigonat fins al restaurant on agafem la senda del camí vell de Tàrbena que cada vegada està pitjor per les avingudes d'aigua,seguim pel PR i quan arribem prop de la casa Mestre agafem la senda que després es transforma en pista que va cap al camí Passules i en fer més d'un km d'asfalt tornem a agafar la senda del principi que ens porta fins al cotxe completant un dia clar,ras i massa calurós per l'època que estem.