divendres

La Solana d'Orba i la font Centella


 























Ruta que ix del pou de Tormos concretament junt a una corva del barranc que vé de les pintures rupestres.
Parlant de les pintures just un dia que les vaig visitar divisava un sender molt net just enfront de la serra del Migdia,després vaig averiguar que es la Solana d'Orba que és com la continuació de la serra del Migdia cap al barranc d'Isbert.
Començe pel sender ombrívol recentment netejat que va serpentejant en busca del tossalet,en acabar-se lo net trobe unes velles fites però es perden entre la malea,torne enrere i enmig d'una pinadeta vec un senderol que s'endinsa cap a una fondalada,passe un corral i trobe velles fites,les vaig seguint amb poca fé però vec que van cap a l'esquerre.
Vec el poble de baix de Laguar allà lo lluny i en endinsar-me en la Solana vec un abric molt bonic que antigament seria utilitzat com a sester.
Continue seguint les fites i arribe a la font Centella,preciós raconet que estava fabuós ja que havia plogut recentment,em trobe unes senyalitzacions de PR i les seguisc cap a la font Calenta,això sí,abans d'arribar a ella vec panderades de bous i algunes d'elles recents,així que vaig baixant cap a la font amb molta cura sender cap avall.
En arribar a la font escolte el soroll de lluny dels bous per dalt del barranc,així que les fotos de la font les vaig deixar per a una altra volta i vaig tornar cap al punt d'eixida passant novament per la font Centella i l'abric completant una bona ruta de dos horetes.

Entrada destacada

De ruta pel Castellet,la mallà del Llop i el pinar de Ruiz