divendres

Les pintures rupestres de Tormos i reflexió sobre la serra del Migdia

Consultant les primeres rutes del blog me n'adone que vaig estar a aquesta cova farà just 10 anys i mig.
Això sí,ens ha costat de trobar les pintures, dos voltes em pujat jo i Buigues,la senda tapant-se i les marques quasi no es veuen i els panells d'antany han desaparegut,així és la serra del Migdia,Recingles,Cavall,Cabal,Mançanera,etc.
La serra dels diferents noms és un diamant en brut i no se li dona el valor que té,sobre tot l'ajuntament de Tormos que obvia unes pintures espectaculars i això que és una ruta de poc més de 4 kilòmetres però que té una pujada de ferradura empedrada,unes vistes fabuloses cap a l'interior de la comarca,un bosc prou gran i una baixada espectacular cap al barranc de la Palla i una pujada cap a l'abric on estàn les pintures que costa imaginar que arribe una senda sino la recorres.
És una ruta que té molt d'interés i des d'ací la recomane ja que les pintures tenen art llevantí i art macroesquemàtic.
La duració és de poc més de dos hores sense contar les parades i comença al calvari de Tormos,vos recomane que agafeu la senda a mà esquerra del panell on posa Ebo-Figuereta ja que eixe si que fa poc de temps que s'ha netejat.
Després de passar diferents zig zags arribes a un alt i la senda va pujant suaument cap a l'interior,passes una bonica zona amb un paretó impressionant i després de passar un bosquetó ja toca baixar seguint velles marques i alguna fita observes les pintures allà llun enmig del barranc de la Palla,baixes i creues el barranc per una zona ombrívola i toca pujar per un tobogà de pedra molt llarg i bonic.
Hi ha que fixar-se amb les sendes del pr que per eixa zona sí que son visibles i passar dos zones escalonades i en un no res arribes a les pintures de Tormos,lloc molt bonic i on passa el barranc pegat a elles,gaudim i tornem pel mateix camí.

També es pot accedir a les pintures pujant com si anarem a Ebo però abans de la baixada del racó de la Dona hi ha un sender a mà esquerra que puja suaument però que és molt fàcil perdre ja que les marques són molt antigues.

Des d'ací demane que per favor es neteje la zona,la senda que va cap a la Vall d'Ebo està pràcticament tapada i un dia vam anar i ens vam perdre,la serra té falta d'una actuació urgent ja que té multitud de sendes que estàn perdent-se per la desídia dels ajuntament dels termes que toquen eixa bonica serra.