diumenge

Pegotrail, bona cursa!!

Arriba la segona cursa del Circuit Trail al poble de Pego i el seu perfil era dels que m'agraden,dos pujades fortes i dos baixades corredores.
En el record la meua participació en la Cursa de la Figuereta del 2013 on tot i la calor que vam passar tenia un bon record de la cursa.
Vaig a soles cap a Pego, arribe amb temps de sobra,fa frescoreta i molt de vent i mentres vaig a pel dorsal escolte ja al speaker animant la cursa que tenia 443 inscrits.
 Agafe el dorsal,em prepare bé la motxila i pense que arribe un poc més descansat i algo més preparat que la cursa de Xaló.
Vec a gent coneguda,altres de vista però la major part gent de la Marina i voltants.
Comença la cursa puntual i on es dona eixida a tots junts,corredors de la mitja,corredors de la de 13k i caminants,cosa per un costat positiva però per un altre alguns caminants tenen que tindre conciència de no avançar a corredors ja que en el meu cas men van passar alguns.

Voltem cap a l'ajuntament passant pel portal de la Sala,allí vec al meu amic Vicent mirant i el salude i continue cap al Convent i on es veia tota la serp multicolor gràcies als diferents colors de les samarretes.
En poca estona ja ens vé la pujada al Bodoix i on es forma un poc d'embús que aprofite per agafar aire i xarrar una estona amb Marcelo,després en un no res ja teniem el primer avituallament líquid al Corral del Rata i on la majoria de gent ni para,jo agafe aigua,unes llepolies i primeres fotos.
Després de nou un poc de tapó i aprofite per gaudir del paisatge i on l'emprenta del gran incendi del 2015 continua latent per la zona,sobre tot a les àrees de Solana.
Puje i puje per diferents zig zags i entre fotos,ratets de còrrer i gaudir del paisatge abrupte de les muntanyes de la zona,la marjal de Pego-Oliva,el poble de Pego sempre espectant i al fons la bonica mar mediterrània i és que ho tenim tot a la Marina,no podem demanar més!
Passe prop del mirador del Barranc de l'infern i vé un tros de pista corredora que passa pel costat del Tossal Gran,de seguida aplegue al segon avituallament situat al Refugi de la Figuereta on estaven els del Centre Excursionista de Pego, agafe fruita i a continuar la cursa.
Després ja venia el Barranc de la Canal però abans em vec pujar els primers classificats per l'estreta senda i on apenes podies apartar-te.
Ara toca baixar per una zona un poc tècnica i sobre tot molt bonica,eixa part era de les que més recordava de l'antiga cursa de la Figuereta,després passe una zona més ombrívola,passe el tercer avituallament i torne a agafar un poc de fruita i carregue d'aigua.
Ara tocava la segon forta pujada,aquesta més intensa i alhora més bonica i muntanyenca,aprete les dents i poc a poc cap amunt.
Arribant a la Figuereta em vec un forat/avenc apegadet a la senda i cap cinta avisant del suposat perill,a alguna curveta també es trobava a faltar alguna cinta més.
Al Refugi agafe un poc més de fruita i a fer el tros de pista que ja haviem fet abans de baixada,passem prop dels Avencs i ja toca baixar ja fins al poble,això sí,ja costava agafar ritme pel cansanci i pel terreny que era algo pedrós.
Conforme puc vaig trotant i en un ratet ja estic a la zona d'escalada i pels camins entre tarongers a poc a poc passe ja l'últim avituallament on em lleve el tallavents i bec aigua i ja cap al passeig i a la meta completant la mitja marató en 3 hores i 40 minuts.
Content amb les sensacions i per a lo que un entrena bé està,a la fi es tracta de gaudir del recorregut,fer algunes fotos i asaborir el paisatge.

L'organtizació molt bél'entrepà de categoria,la samarreta molt xula,molt d'avituallament i prou de voluntaris animant i suportant un dia de vent amb ràfegues fortetes.

Gràcies gent de Pego.

Esperant el començament
                        Bonica estampa
                        Agafant altura cap al Bodoix
                       El corral del Rata
                       Segària sempre present
                       Bonics racons

El barranc de l'infern al fons