dijous

Pel castellet d'Orba i per les fonts

Bona ruteta per la zona d'Orba i Murla que havia fet en part però ja fa alguns anys.
Començe al poble d'Orba molt a prop de la carretera,la creue i de seguida vé un tram de pista i que després es torna en senda en una zona plana,encamant vé la Font de la Xopena que el nom vé perquè eixa zona té alguns Xops.
Després vé una bifurcació on posa en les dos Castellet i agafe la de la dreta que és la que puja per la part de dalt de Murla,passes un barrancó amb molta vegetació i amunt que vaig gaudint dels bonics racons.
En poc de temps estic ja baix del Puig d'Orba que és on està situat el Castellet a 411 metres d'altura,el qual arribe després d'una pujada lenta pel tossal pedregós.
Una vegada al Castell vec que s'ha restaurat un poc i s'ha adequat la zona amb unes baranes de corda,gaudisc de la zona i de les espectaculars vistes cap a la costa i sobre tot cap a l'interior,agafe el bocata que porte i disfrutant del paisatge pegue un mosset.

Després ja tire una estona per asfalt cap al Trinquet i les muralles però a la fi pegue mitja volta i torne cap a la zona trotant una bona estona,baixe cap a Orba però quan passe per la zona més frondosa vec un sender que el qual em fa pensar que va cap a la zona de la Gasofa d'Orba ja que allí sé que comença una pista,i així és després d'una pujada zig-zagejant vé una llarga pista de 2 o 3 km i en arribar a la carretera pegue mitja volta i vec una senda que puja cap al Castellet per la vessant del Portet de Murla,jo no agafe eixe sender i ho deixe per un altre dia i em dirigisc cap a les Fonts i on vec moltíssims trossos de pi amb missatges de cuida la natura,arreplega la basura,etc.
Baixe cap al pla però no vec les Fonts i després de buscar un poc vec uns panel de la Font dels Caus i de les Raboses i després de voltar un poc acabe la ruta després de poc més de dos horetes de gaudir de la zona,molt caminadora/corredora i amb molta ombria.

De segur que tornaré algún dia amb familia o amics o per lliure i fer la part del Castellet que em va quedar pendent.