dilluns

Mitja Marató de Xaló,una autèntica cursa de muntanya!

Tercera edició de la BMT a Xaló i en el meu cas segona participació i l'organització com sempre immillorable.
La cursa s'anunciava com a un poc més curta i el personal estava expectant de vore els canvis,com bé s'anunciava pel facebook hi havia un tram de baixada tècnic.
Arribem a Xaló cap a les 8 jo i Álvaro amb el dorsals ja,calfem,xarrem,foto d'equip del Margalló i al lio.
La temperatura fresqueta però ideal per a una cursa de muntanya i apenes feia aire.
Com arribe un poc tocat del glúteo i després d'una setmana de viatge havent entrenat menys em col.loque en la part darrera ja que volia fer la cursa de manera tranquila com a entrenament de cara a la 29k de Finestrat.
En passar el Tassolet estava la batucada animant un any més,em note fluix i baixe un poc el ritme,en arribar a la Devesa començen les bones vistes cap a la serra de Bèrnia i la del Ferrer,a la qual ens dirigiriem pel empinat i bonic barranc Negre.
Que bonica estava la zona del Massil i la Talaia després de les últimes pluges! fotos de rigor i toca pujar cap al Ferrer a fer la zona del tobogà, on gaudisc de les fabuloses vistes en companyia dels voluntaris.
Després vec a Jaume Terentí allí de voluntari i continue per la Solana del Ferrer,vaja serra més tècnica,bonica i poc transitada,llàstima no visitar-la més voltes.
Cap a les dos hores de cursa acabe la cresta que va alternant ombria i solana amb unes vistes meravelloses,tot seguit toca trotar cap al Masserof i cap al barranc de la Cova Negra.
Avituallament sòlid i líquid i a pujar cap a l'Alt de l'Ample per la nova senda que té unes vistes fabuloses,felicite als xaloners per la treballada que s'han pegat.
Arribem al poblat ibèric i vé la baixada tècnica que recordava un poc a Segària i al Montgó quan vas camp a través..baixe tranquilament i en arribar a la pinadeta que em recorda a la serra del Planiol de Llíber trote una estona,creue el barranc i a pujar per Benibrai cap a la Devesa novament i ja cap a meta.
El temps 4h 18 minuts i un desnivell de 1328 metres en 21 km.
Acabe cansat però satisfet de participar en una cursa de pura muntanya.
Molts voluntaris,avituallaments correcte,rocòdrom a la plaça,a esperar l'edició del 2022.